donderdag 11 augustus 2011

Ready for take off

Zo zo, dat is toch weer een tijd geleden dat ik deze site heb geopend ;-) Ik zal onze trouwe volgers ff een laatste update geven voor ze deze weblog uit hun favorieten gaan gooien!!

Het is eindelijk zover dat we onze veel belovende trip vanuit Florence gaan fietsen. Vorig jaar moeten annuleren ivm de knie blessure van John zoals de meeste van jullie nog wel weten!
Eindelijk waren we flink bezig met onze voorbereidingen totdat zo'n 3 weken geleden ik (lees Monique) nog ff mijn conditie op peil wilde brengen met een half uurtje rennen op de loopband in de sportschool. Dat doe ik wel vaker maar er ging iets mis in mijn knie en toen was het kwaad al geschied! Na een weekje rust en rek en strek oefeningen ( daar wordt je pas lenig van kan ik jullie vertellen!) voorzichtig weer naar mijn favorieten spinningles. Maar helaas na 15 min. moeten stoppen, pijn kwam 10 x zo hevig terug!!
En nu.......je gaat je dan afvragen of we deze reis wel echt mogen gaan maken van bovenaf! Zou het een voorteken zijn. Neeee, daar geloof ik echt niet in maar toch......

Nu na 4 behandelingen bij de fysio en een paar dagen ingetaped te zijn geweest gaat het redelijk! Ik heb gisteren 10 min moeten fietsen op de hometrainer met een licht verzet en dat ging goed, geen pijn! Dat stelt me dan weer gerust!!
Vandaag heeft de fysio mijn linkerbeen los gemasseerd........tjonge tjonge, dat kan hij wel!! Heeft me tape meegegeven en voorgedaan hoe en waar ik dat moet plakken en hij wenst me veel plezier......tjsa bedoelt hij dat nu synisch of wenst hij me echt een mooie vakantie. Ik ben er nog niet achter!!
Ohh ja, zal nog ff vertellen wat ik had.........rechts is overbelast, dat gaat met rust over ( ach die krijg ik genoeg op vakantie ;-) en links zit het bij de binnenste meniscus niet lekker. Hij denkt niet dat er scheurtjes inzitten, maar wel de pezen en aanhechtingen die daar overheen en langs lopen zijn flink geiriteerd en dat moet normaal ook met rust overgaan........En mijn knieschijf trekt scheef bij aanspannen bovenbeen....ach als dat alles is dan is het na de vakantie vast wel over. Ja want je hebt tenslotte vakantie, heerlijk genieten van je rust!!

Maar genoeg geklaagd.........Yoehoeee we vertrekken morgenvroeg naar Eindhoven en daar vertrekt de fietsbus van cycletours om 11.00. Ze verwachten dan zo rond 07.00 aan te komen in Florence. We zullen zien. We verblijven daar tot dinsdagochtend en dan is het D-Day!!
Aan het weer zal het niet liggen, is de hele week volop zon en 30+ graden......eigenlijk wel veel te warm maar we klagen niet, we kunnen wel wat warmte gebruiken na deze vreselijk slechte zomer hier in Nederland.

Zo, het huis is gepoets, moeten nog een paar kleine dingentjes inpakken morgenvroeg en dan worden we zoals vanouds weer gebracht door mijn lieve lieve ouders........wat moeten we toch zonder hun!!

Wat we wel heel vervelend vinden is dat in deze 4 weken mijn arme vader onder het mes moet voor een vreselijke operatie en we hem dan niet kunnen opzoeken en mijn moedertje een beetje kunnen steunen. Zij zit nl. ook nog met haar pijnlijke arm en haar duizelingen.
Ik ga wel aan ze denken tijdens het fietsen.........:-(

Nu nog ff relaxen op de bank en dan lekker slapen en morgen hopelijk gezond weer op.
We zullen proberen hier jullie op de hoogte te houden, anders kijk ook ff op onze facebook pagina's, posten we misschien ook wel eens een update!

Mensen, het gaat jullie goed,

XXXX Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten