zondag 29 augustus 2010

Passau, de 3 rivieren stad!

28-8-2010 Zaterdag

Vandaag nog 40 kilometer naar Passau waar we 2 dagen zullen verblijven voordat we verder fietsen naar Wenen. In Passau komen 3 rivieren samen de Inn, de Donau en de Ilz. Hier gaan we lekker de accu opladen en gezellig door de stad slenteren. We verheugen ons er erg op.

De route gaat vandaag via ellenlange vlakke fietspaden die enkel en alleen voor ons zijn bestemd. Na 16 kilometer bereiken we Neuhaus en komt er enige variatie in de omgeving waarin we rijden en wordt de route glooiend maar ook niet te glooiend.

Uiteindelijk bereiken we rond 13H00 de stad Passau en fietsen door de grote verkeersdrukte meteen naar het Tourismus-kantoortje alwaar we ons een pensionnetje laten reserveren midden in het centrum. Daar aangekomen brengen we alle tassen naar de 1e verdieping en zetten we de fietsen onder in de kelder. De kamer is hartstikke ruim maar jammergenoeg niet voorzien van een tv. Ook heeft het pension geen internet maar naar maatstaven van gisteren zijn we vandaag zeer tevreden. Snel kleden we ons om want we willen de stad in lekker eten en rondneuzen.

Inderdaad is Passau een hele mooie en interessante stad. We bekijken veel maar de St. Stephans Dom van Passau is prachtig met al haar ornamenten en plafondschilderingen en maakt de grootste indruk op ons. We eten lekker bij een trendy ingericht wokrestaurantje waarvan de slogan op de menukaart staat “you never wok alone” en de chef-kok een T-shirt draagt waarop achterop staat gedrukt “wok-a-holic”. Geinige woordspelingen en het eten is lekker.


‘s Avonds kiezen we voor een lounge cafĂ© om een hapje te doen maar meer daar hier gratis internet is. Dus tussen de culinaire hoogstandjes op tafel staat mijn mini laptopje hevig digitaal zijn best te doen om ons weblog te voorzien van nieuwe verhalen. Vaak wordt mes en vork dan ook verwisseld voor de computermuis. Vroeger mocht ik nooit lezen aan tafel tijdens het eten van mijn vader, logisch natuurlijk. Ik vraag me af wat hij denkt van computeren aan tafel tijdens de maaltijd. Maar ja, nood breekt wetten zullen we maar zeggen.

Daarna lopen we nog lekker door het verlaten centrum, eten een lekker ijsje en gaan richting pension voor een heerlijke nachtrust. Het was een mooie dag in Passau en morgen gaan we verder!

John & Monique

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat ik jullie grootste fan ben.Pap wil steeds schrijven maar je weet hoe dat gaat dat doe ik straks wel.
    Ik hoop dat jullie een mooi weekend in Passau hebben gehad. Nu kunnen jullie er weer tegen aan voor de laatste kilometers.Het weer word beter dus geniet nog maar lekker voor je het weet is het voorbij.Ben toch wel weer blij als jullie thuis zijn dit is toch wel erg lang voor ons tenminste, voor jullie kan het nog wel langer duren.Ik wacht weer op de volgende blog.Groetjes ook van pap.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen