zondag 14 februari 2010

Een Keukenprinses!

Plzen Maandag 10 augustus 2009

Na onze tegenslagen van gisteren, fietsen we om 09.00 van de camping, kijken wat vandaag ons zal brengen. Zullen we de kilometers die we vandaag moeten tot aan de volgende camping overschrijden door weer zelfgemaakte routes te volgen, of gaan we gewoon voor de normale kilometers?

Het weer zit ons tot nu toe mee, het is rond de 30 graden en eigenlijk te warm om te fietsen, maar dit natuurlijk beter dan regen.

We fietsen door mooie dorpjes, die wel allemaal onder in het dal of boven op de berg liggen, waardoor je altijd op en af moet fietsen. Maar alles gaat goed vandaag, we volgen gewoon de borden en kijken mee op de routekaart en dat gaat prima. We zijn in ons element. Dit is wat we van te voren hadden verwacht hoe het onderweg zou zijn.

Tsjechiƫ is een prachtig land om te fietsen, de mensen zijn vriendelijk en ook behulpzaam.
Ik pluk zo af en toe een peer, appel of pruim van de boom en dat smaakt heerlijk.

Er is wel een nadeel aan fietsen in dit soort landen..............het zijn armoedige dorpjes( wel mooi hoor) en de mensen bezitten niet veel, maar ze hebben allemaal een grote waakhond op hun erf rondwandelen en die houden niet zo van fietsers. Elke keer schrik je je het laplazerus als zo'n enorm beest uit het niets blaffend naar het hek komt aangestormd en je ook zal aanvallen als het hek niet dicht is. Tot nu toe hebben we geluk dat de mensen netjes hun poortjes dicht hebben en wij veilig kunnen langsfietsen.................maar voor hoelang nog? We hebben wat stenen bij ons, om bij een eventuele aanval te kunnen gooien en ik heb de dazer (maakt hoge tonen waar honden niet van houden, maar voor ons niet hoorbaar) binnen handbereik.

Na een heerlijke tocht komen we om 16.30 op de camping aan. Het is een grote familiecamping aan een meer. Net als we klaar zijn met de tent opzetten begint het te regenen, en zijn we genoodzaakt om in de tent te koken.

Ik zou vandaag de macaroni koken, dus alles klaargezet in de te kleine voortent tussen alle tassen en ik maak voorzichtig het brandertje aan, geen grote vlam, want je moet tenslotte wel voorzichtig zijn in een tent met vuur. Het gaat goed en ik plaats de pan op het vuur en niet veel later begint het ontzettend te stinken en te roken in de tent................."John, wat zou dat zijn" roep ik ook nog heel verbaasd terwijl de rook toeneemt. Ik til de pan van de brander en nu blijkt dat ik de beschermkap aan de onderkant er niet had afgehaald. Dus als een gek die tent open, en alles naar buiten gegooid. Overal draden van gesmolten plastic over mijn been en door de tent, maar gelukkig is de tent niet afgebrand. Ja, ik ben ook echt een keukenprinses!!

Nadat we eindelijk met een mesje alle gesmolten plastic van de brander hadden geschraapt, konden we eindelijk echt gaan koken. Het heeft iets langer geduurd dan normaal, maar het smaakte goed.

s' Avonds konden we nog gezellig voor de tent zitten, het was gelukkig maar een buitje.

Route: Karez-Strasice-Rokycany-Plzen.
Heerlijke tocht van 57 km met enkele heuvels.

Sfeerfoto's!

Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten