zaterdag 14 augustus 2010

Groet God!

14 augustus 2010

Vanmorgen deed de wekker om 04H00 zijn plicht en piepte ons onverbiddelijk uit een heerlijke diepe slaap. We wilden om uiterlijk 05H00 vertrekken om eventuele files richting Oostenrijk te vermijden en op 20 minuten na was dat ook gelukt (het vertrekken dus).  Het inladen van de bagage nam toch wel tijd in beslag. Gelukkig hadden we de achterbak al de avond van tevoren geheel volgegooid met alle fietstassen, twee reiskoffers en twee kratten overvol met boodschappen om de eer van de zuinige Hollander hoog te houden. We hielden echter nog een gedeelte van de bagage over voornamelijk hike-spullen, rugzakken en aanverwante artikelen, die de gehele achterbank in beslag namen te samen met een goed gevulde koelbox. Inclusief de twee fietsen op de achterdrager kunnen we spreken van een ware volksverhuizing i.p.v. een zomervakantie voor twee.

De gehele weg naar Oostenrijk hebben we geen of nauwelijks opstoppingen gehad. Aan de andere kant van de snelweg zien wij wel de ene na de andere file. Blijkbaar veel reizigers die op weg zijn naar huis noordwaarts. Zij hebben nog een lange weg te gaan.

Bij het naderen van de Oostenrijkse grens tekenen de eerste bergen zich af aan de horizon. Het blijft een fascinerend gezicht en we kijken, voor zover dit mogelijk is tijdens het autorijden, genietend om ons heen. Het landschap is overweldigend.

En zo rond 14H15 rijden we het leuke dorpje Kirchberg binnen. Bij het verhuurbedrijf aangekomen blijkt ons appartement al klaar te zijn. De eigenaresse van het bedrijf is een Nederlandse die tijdens haar studie als bijverdienste skiles heeft gegeven in Kirchberg en nu hier is blijven hangen. We krijgen we de sleutel meteen mee. Daar aangekomen parkeren we de auto in de ondergrondse prive-parkeerplaats en lopen we meerdere keren met al onze spullen te slepen naar de eerste etage.

Het appartement is erg mooi en het balkon c.q. terras is werkelijk schitterend. Jammer genoeg is het uitzicht op "die Almen" minder schitterend aangezien een in aanbouw zijnde blok beton in onze achtertuin het panorama flink bederft. Maar goed, voor het bekijken kopen we wel ansichtkaarten, wij willen deze toppen te voet veroveren.

Aan de tuintafel gezeten maken we alvast keuzes voor onze wandelweekje. De Gaisberg en de Gampenkogel komen als keuze aan bod. Monique wil graag de Kitzbuhler Horn beklimmen. Natuurlijk moeten we ook nog rekening houden met het weer maar dat zien we wel deze week. Eventjes nog een rondje op de fiets door het dorp gemaakt.

Morgen nog even naar het VVV-kantoor voor een wandelkaart. Tevens is er in het centrum een bloemencorso waar we even gaan kijken. Genoeg te doen dus en we vervelen ons niet.

Tot morgen misschien en Gruss Gott!

John & Monique

1. Super dat jullie toch kunnen gaan fietsen deze vakantie!! niet verkeerd een wandel & fietsmix...
    Geniet ervan... ik ga regelmatig jullie blog lezen.
    (Ik zou niks liever doen dan weer weken gaan fietsen... wat 'n relaxt leventje)