zondag 25 april 2010

Monique als Prinsesje!!

Dag mensen,

Eindelijk lekker weer en dan ook nog in het weekend. Dus de perfecte gelegenheid om heerlijk een rondje te fietsen. Gisteren was er weinig tijd om op het zadel te zitten maar vandaag lieten wij deze zonnige dag niet aan onze wielen voorbij gaan. Tevens een kans om enige veranderingen aan de fietsen in de praktijk uit te proberen.

Wij hadden vorige week namelijk onze fietsmaten opgevraagd bij Cycling Evers in Maastricht waar wij ook onze fietsen gekocht hebben. Op de uitdraai die we meekregen stonden alle opgemeten data die van berijder en fiets en in combinatie van beide mogelijk zijn. De reden hiervoor was dat Monique totaal niet meer lekker op haar fiets zat vanwege zadelpijn en rugpijn. Oorzaak kon misschien wel eens liggen in de zadelpen die wij of liever gezegd ik, gewisseld had voor een geveerde variant. ".....van te voren had ik nooit ergens last van" beweerde ze! Ik proefde een ietwat beschuldigende ondertoon richting mij. Volgens mij kon het niet aan de zadelpen zelf liggen maar misschien wel aan de hoogte van de zadelpen waar ik zo mijn twijfels over had. De juiste zithoogte en daardoor geen fysieke ongemakken luistert heel nauw. Het is zelfs mili-centimeterwerk en dan overdrijf ik niet. Niets bleek minder waar want wat bleek : mijn zadelhoogte bleek 6 cm te laag te staan en 7 cm te dicht op het stuur. Het zadel van Monique 3 cm te laag en 5cm te dicht op het stuur.

Oei, foutje van mijn kant maar ja fouten maken is menselijk en niets menselijk is mij vreemd, doe ik niet moeilijk over. Gewoon onbeschaamd je eigen tekortkomingen volmondig toegeven.
Probeert U het maar eens, het werkt echt heel bevrijdend!!

Dus alles aangepast op de juiste maat en vandaag konden wij deze nieuwe zit eens in de praktijk uit proberen. Ik moet zeggen ik reed als een prins en Monique als een prinsesje. Nergens last van gehad, zelfs na 50 km had Monique nog nergens last van, dus lekker genieten geblazen van het fietsen en de omgeving.

Wij hebben een toertje van 80km gemaakt door het Duitse grensgebied. Bij Schinveld de grens over, richting Geilenkirchen, Hueckelhoven, Heinzberg en zo weer richting Brunssum. Broodjes gegeten op zonnige open velden en onderweg terrasjes gepikt. Ja het was een heerlijke dag.

Volgend weekend hebben we lekker een superlang weekend dankzij de feestdagen gecombineerd met verlofdagen. We gaan dat weekend als "trainingstage" voor onze fietsvakantie in augustus de Overlandroute rijden (350km) van Maastricht via Eindhoven, Utrecht, Amsterdam, Alkmaar richting de noordzeekust. We verheugen ons er erg op maar daarover volgende keer meer.

ByeBye!

John

Geen opmerkingen:

Een reactie posten